Na co makléře? Umí jen rozsvítit!

16.02.2022

Byla jsem náhodným kolemjdoucím a zaslechla jsem krátký útržek z rozhovoru dvou mužů:

"Na co makléře, umí jen přijít do bytu a rozsvítit!"

Já umím i zhasnout, usmála jsem se pro sebe. Ale celý den jsem o tom přemýšlela.

Časy, kdy stačilo dát na internet pár domácích obrázků z bytu a kupec dříve nebo později přišel, člověk mu rozsvítil a zhasnul, jsou ty tam.

Kupující jsou mnohem více náročnější, mají více zkušeností, jsou opatrní, než se pro koupi rozhodnout. Není divu, s neustále rostoucími cenami nemovitostí a dnes i se zdražováním hypoték, je koupě bytu zásadní finanční rozhodnutí v životě každého z nás.

Už jsme si zvykli žít v on-line světě a také i v mé profesi došlo k zásadním změnám a posunu do "onlinu".

  • prodej formou on-line aukce,
  • 3D scan nemovitostí,
  • virtuální vizualizace interiéru,
  • focení dronem,
  • videa,
  • 2D a 3D půdorysy
  • fyzická úprava interiéru, opravy, kompletní údržba, úklid, dekorace a příprava bytu před prodejem
  • tržní ocenění nemovitosti, zpracování předběžného bankovního odhadu pro případ financování hypotékou
  • a samozřejmě kompletní sběr a prezentace informací o prodávané nemovitosti, stylizace a text inzerátu v češtině a dnes minimálně také v angličtině,

jsou nástroje, bez kterých se při profesionálním prodeji nemovitosti nelze obejít. A to zde mluvím jen o prezentaci nemovitosti, o začátku celého procesu prodeje. Jakmile se inzerát vypustí do světa, teprve pak začíná pravá obchodní práce makléře. O úspěchu při prodeji rozhoduje každý detail.

Pokud cítíte, že nejde jen o rozsvícení, dovolte mi Vám pomoci.

Miroslava Pavlíková